W jakie reklamy warto jeszcze inwestować?...


Autor: malind12
24 marca 2018, 11:53

Rynek reklam cały czas się zmienia, niektóre formaty przestają być tak skuteczne jak kiedyś, za to pojawiają się nowe, tanie rozwiązania o wysokiej skuteczności. Są jednak formaty, które starzeją się wolniej niż inne.

Przy wyborze reklamy musimy kierować się celem, jaki chcemy osiągnąć. Musimy mieć też rozeznanie, do jakiej grupy odbiorczej chcemy dotrzeć. Dlaczego to takie ważne? Weźmy na przykład sklep z odzieżą sportową, nasz cel to pozyskanie nowych klientów. Wybierając reklamę w magazynie o tematyce sportowej/fitness czy o odchudzaniu możemy spodziewać się całkiem dobrych wyników, a co jeśli taką samą reklamę zamieścimy w czasopiśmie dla wędkarzy?

Inaczej sprawa się ma kiedy chcemy zwiększyć świadomość naszej marki, kolokwialnie mówiąc chcemy wbić do głów klientów naszą firmę. Możemy zatem skorzystać z reklamy telewizyjnej, bilbordów czy reklamy w sieci. Bilbordy i inne reklamy wielkoformatowe naprawdę cieszą się sporą skutecznością, o ile są dobrze zrealizowane. Przykłady dobrych realizacji znajdziesz tutaj .

Wróćmy jednak do tematu wpisu, które rodzaje reklam są nadal skuteczne? Reklama telewizyjna i reklama wielkoformatowa należą do tej grupy. Jeśli chodzi o reklamę radiową, to możemy zaobserwować spadek jej skuteczności. Inaczej sprawa się ma z gazetami. Reklamy w czasopismach tematycznych, tak jak pisaliśmy powyżej, są bardzo skuteczne. Jeśli chodzi o gazety regionalne czy ogólno-tematyczne to sprawa ma się podobnie jak z reklama radiową, jej skuteczność spada. Oczywiście musimy przebadać to na konkretnych przykładach.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz