Triki sprzedażowe


Autor: malind12
Tagi: finanse   biznes   sprzedaż  
09 kwietnia 2016, 16:21

Reklamy mają ogromny wpływ na naszą psychikę, poniżej przedstawię kilka trików sprzedażowych jakie są powszechnie używane. Gdy w reklamie lub sklepie pada hasło „limitowana edycja” lub często w języku angielskim „ limited edition”  to w głowie u konsumenta mogą zacząć pojawiać się myśli, że jest to tylko dla wybranych osób, że nie każdy to może zakupić, ponieważ jest to limitowane, coś w rodzaju prestiżu. Ludzie chcą kupować rzeczy z limitowanej edycji, ponieważ dzięki temu są w pewien sposób wyjątkowi. Kolejną sztuczką jest dodawanie do oceny końcówki  99 groszy. Takie ceny występują w niemal każdym sklepie, bo przecież 1,99 zł brzmi i wygląda lepiej niż 2 zł. Konsumenci chętniej kupują produkty, których cena kończy się liczbą nieparzystą. Następnym trikiem jest 3 w cenie 2. Spora część konsumentów nie zna dokładnych cen produktów, a na tym zyskują sprzedawcy robiąc promocję „kup 3 sztuki w cenie 2”. Konsument cieszy się, że ma dodatkową rzecz „za darmo” jednak wcale tak nie jest. Często cena jednego produktu zostaje specjalnie zawyżona, żeby klient myślał, że promocja naprawdę się opłaca. Kolejnym ważnym trikiem jest zmiana przelicznika ceny. Na przykład jesteśmy przyzwyczajeni, że cena jakiegoś produktu jest podawana za sztukę, a po pewnym czasie ten sam produkt możemy kupić wyłącznie ma wagę, a cena przy produkcie podana jest za 100g zamiast za kg. Jest to tylko kilka z wielu sztuczek, które używane są przez sprzedawców każdego dnia. Każdą promocję należy dokładnie sprawdzić i przeanalizować, czy aby na pewno my jako konsumenci możemy na tym zaoszczędzić. Sklepy oferują ogromny wybór produktów, dlatego na zakupy warto wybierać się z listą rzeczy, które chcemy kupić, żeby nie kupować niepotrzebnych produktów.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz